Thursday, April 30, 2009

MAJLIS PERKAHWINAN DI CAMERON HIGHLANDS


Esok dah pun 1 Mei, maknanya hujung minggu nie agak panjang jugak cuti. Biasanya agak ramailah pelancong yang datang. Kebanyakkan member yang buat sewa apartment tersenyum lebar, sebab semua apartment diaorang penuh.

Bagi warga tetap Cameron Highlands yang takde apa-apa aktiviti nak dibuat dan terutama sekali yang bujang, bolehlah dengar-dengar pengumuman masa nak solat jumaat esok. Biasanya akan ada jemputan makan free, maknanya kenduri orang kahwin la....



Dah jadi tradisi kat Cameron Highlands nie, kalau kenduri kahwin, tuan rumah akan jemput semua orang. Kenal atau tak, semua kena jemput. Biasanya kad jemputan tu akan di edarkan kesetiap pejabat kerajaan di Cameron Highlands. Jadi tanggungjawaplah sesapa kat pejabat tu, tampal kad pada papan kenyataan. Bila dah dekat sangat tarikh kenduri tu, diumumlah masa nak solat jumaat oleh bilal.

Bagi yang kenal sapa pengantin tu senanglah, tapi yang tak berapa kenal, kenalah juga pergi. Biasanya pergilah beramai-ramai ke majlis kenduri tu, jangan kira dulu sapa tuan rumah dan pengantinnya. Apa yang penting makan dulu. Masa nak balik dan nak salam bagi duit tu, barulah kenal, ini rupanya tuan rumah. Kadang tu tiap-tiap hari jumpa kat pasar ke, kedai ke, tapi tak tahu nama.

Itulah indahnya Cameron Highlands, setiap kenduri kahwin akan melibatkan semua orang. Masa itulah kalau masak secara gotong royong, kami berkenal-kenalan. Walaupun majlis kenduri tu dijemput semua warga Cameron, agak jarang kedengaran lauk tak cukup. Ramai macam mana pun yang datang mesti cukup untuk semua. mungkin itulah berkat namanya!

Oklah, pihak Blog IndahnyacameronHighlands ingin mengucapkan selamat pengantin baru pada Marziana Binti Zainal Abidin dan pasangannya Mohd Hafiz Bin Abd Azib yang akan melangsungkan perkahwinan pada 2 Mei ini. Majlis akan diadakan di rumah keluarga pengantin perempuan di Taman Sedia. Aturcara majlis berlangsung dari 12 tengahari hingga 3 petang.

Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.


PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

No comments:

Post a Comment

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed