Monday, June 22, 2009

FRAGRANCE NURSERY



Nama tempat: Fragrance Nursery
Lokasi: Kat jalan besar, lebihkurang 3 atau 4 km dari Bandar Brinchang menghala Kg. Raja.
Tiket: Percuma jer...
Apa yang menarik: Bunga dalam pasu, peralatan untuk berkebun, orkid dll.

Ini pandangan dari tepi jalan, sesapa lalu jalan nie tapi tak jumpa nursery nie, memang sah mata rabun siang.



Papan tanda penuh bunga-bungaan.



Antara pokok bunga dalam pasu sedia menanti pembeli. Pokok limau kecik pun ada.



Pusat jualan yang dipenuhi pelbagai cenderahati.



Pergilah mana-mana gerai, pasti jumpa cenderahati berbentuk strawberry. Nursery nie pun macam tu jugak.



Sudut menjual pokok orkid. Kat Cameron tak banyak menjual orkid mungkin kerana cuaca tak sesuai untuk spesies nie.



Orkid apetahnamadia no. 1



Orkid apatahnamadia no. 2



Pokok penangkap serangga.



Orkid apatahnamadia no. 3



Lagi himpunan pokok dalam pasu.



Kalau nak beli pasu, baja foliar atau media tanaman pun ada dijual, murah jer....



Lagi himpunan pokok dalam pasu.



Lagi-lagi bunga....



Hibiscus atau bunga raya, RM15 satu pot. Masa beli kat sini bunga besar, bila turun bawah, bunga jadi kecik, so jangan terkejut!



Cactus dan seperti biasa, 6=RM10



Lagi pokok-pokok yang kehijauan.



Rupanya banyak lagi ruang dalam nursery nie, bila korang berkunjung ke CH, korang masuklah ke dalam tu, aku malas nak ambik gambar sebab anak aku dah merengek nak aiskrim.



Okey, selamat ke Cameron Highlands.


PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

2 comments:

  1. pokok bunga orkid kat CH kat mana jual pada harga murah...sapa boleh bagitau?

    ReplyDelete

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed