Monday, April 27, 2009

KEBERANGKATAN KDYMM SULTAN PAHANG KE CAMERON HIGHLANDS



Pada hujung minggu ini, seluruh warga Cameron Highlands amat berbangga kerana Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang, Sultan Haji Ahmad Shah Al-Must'ain Billah Ibni Al Marhum Sultan Abu Bakar Ri'ayatuddin Al Muad'zam Shah akan berangkat ke Cameron Highlands. Baginda dijadualkan tiba pada 30hb April 2009 dan berangkat pulang pada 3hb Mei 2009. Banyak program yang diadakan sempena keberangkatan Baginda kali ini.

Antaranya ialah



1. Penyerahan Hak Milik Strata Apartment Puncak Arabella
Tempat: Apartment Puncak Arabella
Tarikh: 1hb Mei 2009
Waktu: 9.00 pagi

2. Majlis Jamuan Teh
Tempat: Padang Majlis Daerah Cameron Highlands
Tarikh: 2hb Mei 2009
Waktu: 4.00 petang

3. Konsert dan Pertunjukan Bunga Api
Tempat: Padang Majlis Daerah Cameron Highlands
Tarikh: 2hb Mei 2009
Waktu: 8.30 malam

Memandangkan tarikh tersebut adalah cuti umum Hari Pekerja, maka dijangkakan sedikit "kesibukan" akan berlaku. Tetapi pengunjung tidak perlu risau kerana Baginda berangkat ke Cameron Highlands menggunakan Helikopter dan kalau jalan sesak sekali pun diwaktu-waktu acara tersebut diantara penginapan Baginda ke tempat acara berlangsung.

Pengunjung perlu bijak mengatur masa perjalanan dan tempat yang mana harus dilawati terlebih dahulu. Kebanyakan acara berlangsung di Tanah Rata, maka jika tempat tersebut sibuk, pengunjung bolehlah ke tempat lain seperti Kea Farm.

Menariknya ialah semasa Baginda Di Cameron Highlands, semua kedai/tempat menarik akan dibuka, jadi pengunjung akan mempunyai banyak tempat untuk dilawati.

Hotel dan tempat penginapan? Minta maaflah sebab kalau masa nie baru nak cari, memang susah dapat, ramai pengunjung dah booking sebulan lepas lagi.

Jadi datanglah ke Cameron Highlands pada masa tersebut sambil menikmati pertunjukan bunga api. Walaupun pertunjukan itu mungkin tak sehebat ditempat lain, tapi mungkin ia satu kenangan yang tak dapat anda lupakan.

Gambar dibawah ialah Padang Majlis Daerah Cameron Highlands, tempat acara berlangsung.




PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

No comments:

Post a Comment

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed