Monday, April 4, 2011

USIA 51 TAHUN MILIKI 33 REKOD JENAYAH

~copy and paste from UtusanOnline~

CAMERON HIGHLANDS 8 Mac - Seorang lelaki berusia 51 tahun yang memiliki 33 rekod jenayah lampau nampaknya masih belum insaf apabila ditahan lagi kerana memecah masuk sebuah rumah di Kampung Raja di Cameron Highlands, semalam.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Wan Mohd. Zahari Wan Busu berkata, suspek ditahan kira-kira pukul 10 pagi ketika memecah masuk rumah itu semasa penghuninya keluar bekerja.

Menurutnya, sebelum ini, suspek berasal dari Ulu Cheras, pernah menceroboh dua buah rumah di kawasan tersebut Januari lalu dan perbuatannya dirakam oleh kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di situ.

"Hasil pemeriksaan CCTV, polis mengesahkan suspek pernah melakukan jenayah di kawasan terbabit," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Wan Mohd. Zahari berkata, siasatan awal mendapati suspek menggunakan alat pemotong dan pencungkil pintu gril selain memecahkan tombol sebelum menceroboh masuk rumah mangsa.

Tambahnya, kerugian yang membabitkan dua rumah sebelum ini dianggarkan RM15,000 hingga RM20,000, setelah suspek melarikan wang tunai, komputer riba dan telefon bimbit.


PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

No comments:

Post a Comment

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed