Friday, January 6, 2012

HERBA AKUTAKTAUNAMADIA



Semalam sempat berkunjung ke ladang organik milik Mr. Fung di Ringlet atas urusan tugas. Beberapa kali berkunjung menjadikan kami agak akrab dan lawatan ladang menjadi menarik. Ladang organik milik beliau antara yang terawal mendapat persijilan SOM. Seperti biasa beliau tidak keberatan membawa saya meninjau sekitar ladang dan pastinya berkongsi maklumat berkaitan beberapa herba yang beliau tanam untuk kegunaan sendiri. Dahulu saya mendapatkan benih herba misai kucing dari ladang beliau, kali ini saya diperkenalkan dengan 2 herba baru, antara pokok herba dari jepun. Saya tak boleh ingat nama jepunnya, cuma beliau terjemahkan dalam bahasa melayu sebagai "pokok tahun depan" sejenis herba yang baik sebagai anti kanser. Satu lagi pun saya lupa namanya cinanya, cuma ia sejenis pokok menjalar. Buahnya baik untuk aliran darah dan menyembuhkan lebam.

Gambar diatas ialah buahnya yang beliau beri sebagai benih untuk ditanam di halaman rumah. Ada sesiapa kenal buah nie?


PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

1 comment:

  1. Thanks for this post its really interesting i bookmark your blog for future stuff like this..
    Saab 99 AC Compressor

    ReplyDelete

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed