Monday, November 9, 2009

BAS CAMERON HIGHLANDS LEMBAB

PUTRAJAYA: Perkhidmatan bas awam henti-henti di Cameron Highlands, Pahang, dikatakan hampir lumpuh apabila pengusaha tunggal yang beroperasi di kawasan peranginan tanah tinggi itu gagal menyediakan perkhidmatan cekap.

Kegagalan itu menyebabkan penduduk terpaksa menunggu bas sehingga berjam-jam, selain keadaan bas yang tidak selesa dan selalu rosak.

Setiausaha Majlis Perwakilan Rakyat (MPR) Cameron Highlands, Suresh Kumar, berkata masalah yang berlarutan sejak 20 tahun lalu menyebabkan penduduk hilang sabar dan meminta pihak berkenaan menyelesaikan masalah itu.

Note: Masalah dari dulu lagi, monopoli dari hanya seorang pengusaha. Sebab itulah saya tak mengsyorkan pelancong mengunakan perkhidmatan tersebut.


PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

2 comments:

  1. aduiii mane YB korang ekk.nx time pilih yg buat keja bukan yg buta mata :(

    ReplyDelete
  2. Teringat pulak time naik bus dulu2...dr tapah ke cameron nak tgu bus punya la lama..alih2 dpt tau bus rosak...yang paling ingat sangat masa tu turun ke tapah dengan family naik kereta..pastu nampak orang asli ramai kat tepi jalan, rupa2nya bus regal (bus dr tapah-cameron) lagi sikit nak jatuh ke dalam gaung dekat batu 10 jalan tapah-cameron dekat dgn kedai runcit tu...

    ReplyDelete

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed