Monday, July 5, 2010

MONYET



Kartun yang menarik perhatian aku. Pasal 4 ekor monyet yang beriya-iya nak jaga bayi yang orang buang.

Kartun nie jugak mengingatkan aku pada 4 ekor monyet yang menghuni hutan belakang rumah yang aku dok sekarang nie. Dari aku masuk rumah nie kira-kira 4-5 tahun lepas, itulah 4 ekor yang aku nampak hingga kini. Tak nampak pun bertambah zuriat mereka. Setakat nie mereka tak mendatangkan masalah pada kami dan jiran-jiran kerana tak pernah pun mereka bertandang. Kalau "makhluk" lain tu biasalah, sering datang tanpa diundang.

Mungkin kalau mereka jumpa bayi dalam tong sampah, mereka pun sudi nak bela. Maklumlah dah 5 tahun aku tengok anak mereka tak bertambah pun. Mungkin faktor cuaca mempengaruhi tahap kesuburan.


PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

No comments:

Post a Comment

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed