Thursday, April 5, 2012

BHARAT TEA PLANTATION

Maaflah sebab saya terlepas satu maklumat penting berkaitan Bharat Tea Plantation. Saya ingatkan tak berapa penting, tapi rupa-rupanya ia mengelirukan seorang pembaca blog.

Jika sebelum ini saya masukkan N3 berkaitan seperti dibawah.

http://indahnyacameronhighlands.blogspot.com/2009/04/bharat-tea-plantation.html

N3 berkaitan merujuk kepada Bharat Tea Plantation utama di Tanah Rata, atau lebih tepat, kira-kira 5km dari pekan Tanah Rata menghala Ringlet. Sesiapa yang datang melalui Tapah atau Sg Koyan akan melalui Bharat Tea Plantation ini. Dan memanglah ia tumpuan utama jika kita bercakap mengenai Bharat Tea.

Sebenarnya Bharat Tea Plantation juga mempunyai ladang di sekitar Tringkap. Kalau tak silap saya nama ladang ini ialah Ladang Tong Kiat (atau disebut sebagai Bharat Tea Plantation - Tong Kiat Division). Maka jika anda dari Simpang Pulai, anda akan jumpa ladang ini ditepi jalan. Walaubagaimana pun ladang ini bukanlah tumpuan utama kerana tidak menyajikan suasana yang menarik. Lebih kepada pusat jualan sahaja.

Seorang pembaca blog keliru kerana bila sampai ke sana tetapi suasananya tidak sama seperti gambar yang saya uploadkan dalam blog. Apa pun kepada beliau, sekiranya bertandang ke Cameron Highlands dimasa akan datang, berkunjunglah ke Bharat Tea Plantation di Tanah Rata.


PERLUKAN KATERING? LAWAT UNTUK PAKEJ MENARIK

1 comment:

  1. Orang lama saja yang tau nama Tong Kiat ni. Saya anak kelahiran Cameron Highlands. Saya kenal ke tuan rumah ini?

    ReplyDelete

JUMLAH PELAWAT

Freelance Writer Needed
Freelance Writer Needed